28 d’oct. 2015

POTENCIANT LA CULTURA DEL SILENCI!! 


EL CEIP JUNÍPER SERRA (PETRA) MILLORA LES CONDICIONS ACÚSTIQUES D'UNA AULA ON HI HA ESCOLARITZAT UN ALUMNE AMB DISCAPACITAT AUDITIVA.


"Actualment sabem que la majoria de les aules són massa sorolloses, la qual cosa afecta directament a la concentració i l'atenció dels infants en general, però més especialment la dels menors amb discapacitat auditiva.
Es calcula que els nivells de soroll durant una classe normal es situen al voltant dels 70 decibels i si no es prenen les mesures necessàries per afavorir el silenci no aconseguirem reduir-lo". (Aspas Mallorca, juny 2014).

A l'aula de 1r d'Educació Primària del CEIP JUNÍPER SERRA hi ha escolaritzat un alumne amb discapacitat auditiva. En M.H. és un nin amb una hipoacúsia neurosensorial bilateral greu i portador d'audiòfons. A més, per facilitar l'accessibilitat dins l'aula fa ús d'un equip FM.
Així mateix, per tal de millorar l'acústica de l'aula i reduir el soroll ambiental, el centre ha col·locat pilotes de tennis a totes les potes de les cadires eliminant així el soroll que es fa quan es mouen.
És important remarcar que la reducció dels nivells de soroll ambiental no sols beneficiarà en M.H. sinó també tots els alumn@s de l'aula.